Vype racing

Navigace je na rallye ZÁKLAD / 21.04.2015

Patrně jedou z největších výzev dálkových pouštních rallye je navigace. Máte před sebou několik tisíc kilometrů cestou necestou a na žádné ukazatele směru spoléhat nelze. Pryč jsou doby, kdy měli dakarští dobrodruzi k dispozici mapu a kompas, dnes už se jezdí dle Roadbooku. A toho si je Vype racing team vědom, proto v uplynulém týdnu proběhlo zaškolování nováčků v týmu (tedy těch co jedou vůbec poprvé s Roadbookem).

Základem je itinerář, ten nám připravil Jiří Vašátko, který poctivě vykreslil veškerá úskalí, která nás po naší první trase čekají. Hned po příjezdu jsme se s Roadbookem seznamovali velmi zarputile, a během pár minut byla naše trasa zvýrazněná a pečlivě slepená do špulky.

Poté následovalo rychlé školení nasazování Roadbooku špulky do speciálního převíječe, s tímto krokem nám pomáhal Vojta Vojkůvkla, který už má za sebou nejednu velkou zahraniční soutěž nebo li Rally.


Rostislav Plný zavítal mezi nováčky a také si s námi procházel krok po kroku. Nechyběli tu ani manželé Hégrovic, na které také čeká první Rally.

Konfrontace:

Roadbook je rozdělen na tři sloupce, kde v prvním nalézáme údaj o celkové kilometráži a pod ním menší číslo, které odpočítává vzdálenost od předešlého údaje. V prostředním sloupci máme vykreslený symbol situace, ke které se vztahuje kilometrový údaj. A to všechno se řeší za jízdy, nemluvě o tom, že si jezdec musí sám odvíjet jednotlivé situace pomocí tlačítek. Toto nám nováčkům dělalo nejvíce problémy. Koukat na cestu, počítat metry, zároveň vše převíjet a řešit situace vykreslené na Roadbooku to bylo opravdové Harakiri. Jak by řekl Vojta, všechno chce svůj čas a trénink, takže trénovat trénovat a trénovat a poté vše přijde samo.

Po malém 100 km kolečku jsme přišli na to, že jízda s Roadbookem není taková legrace, ale o to víc se těšíme na Hellas Rally.